Velikost textu

Aktuálně

Nošení ochrany obličeje na veřejnosti

 

Od čtvrtečního rána je vyhlášena povinnost si na veřejnosti zakrývat obličej (ústa a nos) rouškou, šátkem nebo i jen šálou. Žádáme o dodržování tohoto nařízení.

Pokud má někdo problém si ochranu obličeje zajistit, zejména starší spoluobčané, na obecním úřadě je k dispozici několik kusů ručně šitých roušek. Obraťte se na obecní úřad tel. číslo 384 382 255 nebo na mobil starosty 725 972 632. 

Doručování zásilek pošty v důsledku výskytu koronaviru

Dodávání zásilek v důsledku výskytu koronaviru

 

Vzhledem k vývoji situace, kdy byl koronavirus potvrzen již i v České republice, bude Česká pošta, s.p., v případě, že jí bude známo, že se jedná o jednotlivé adresáty, byty nebo lokalitu s výskytem koronaviru, popř. bude vyhlášena plošná karanténa na určitém území, postupovat při dodávání zásilek v dané lokalitě následujícím způsobem:

 

Obyčejné zásilky

Obyčejné listovní zásilky, které lze s ohledem na jejich rozměry vložit do domovní schránky adresáta, se vždy doručí vložením do domovní schránky adresáta.

Velké kusy obyčejných listovních zásilek, které není možné vložit do domovní schránky adresáta a Obyčejné balíky se uloží rovnou na ukládací poště bez pokusu o doručení. U těchto ukládaných zásilek odpovědný pracovník dodávací provozovny prodlouží úložní dobu na 30 dnů. Pokud u zásilky prodloužení úložní doby vyloučil odesílatel, nebude u konkrétní zásilky úložní doba prodloužena. K zásilkám musí být vyhotovena Výzva k vyzvednutí obyčejné zásilky (tisk. 11-060B), resp. Oznámení o příchodu zásilky/Potvrzení o převzetí zásilky, ve kterém musí být uveden správný, tj. prodloužený, datum konce úložní doby.

Výzva/Oznámení musí být vloženo do domovní schránky adresáta.

 

 

Zapsané zásilky

Listovní zásilky se uloží na ukládací poštu bez pokusu o doručení. U těchto ukládaných zásilek odpovědný pracovník dodávací provozovny prodlouží úložní dobu na 30 dnů. Pokud u zásilky prodloužení úložní doby vyloučil odesílatel nebo není v souladu s podmínkami dané služby, nebude u konkrétní zásilky úložní doba prodloužena. K zásilkám musí být vyhotoveno Oznámení o příchodu zásilky/Potvrzení o převzetí zásilky, ve kterém musí být uveden správný, tj. prodloužený, datum konce úložní doby (je-li to s ohledem na požadavek odesílatele možné).

Oznámení musí být vloženo do domovní schránky adresáta.

 

V případech, kdy je v karanténě pouze např. jeden byt (tzn., že v karanténě není celý dům, ulice apod.), může být u zásilky proveden náhradní pokus o doručení sousedům. Tento postup není možný u zásilek s doplňkovou službou Dodání do vlastních rukou a Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta.

Zásilky adresované adresátům, kteří jsou v karanténě, lze jednorázově bezplatně doslat (tzn., že dodávací provozovna, ke které byla zásilka doslána, odmaže výjimečně v těchto případech službu „jednorázová dosílka“) do lokality, kde není nařízena karanténa. Adresát výjimečně v tomto případě uvede při žádosti o dosílku (e-mail, telefon) nejenom novou adresu, ale také označení „nového“ adresáta, kterému má být zásilka na nové adrese dodána. Provozovna, která žádost přijala, žádost zaeviduje dle p. př. 4414, a to včetně zaevidování nového adresáta. Označení nového adresáta musí být vyznačeno na zásilce (z úpravy zásilky musí být zřejmé, že se jedná o dosílku v důsledku karantény, tj. o bezplatnou dosílku). Tento postup není možný u zásilek s doplňkovou službou Dodání do vlastních rukou a Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta a u zásilek, u kterých to vyloučil odesílatel.

 

Balíky se uloží bez pokusu o doručení. U těchto ukládaných zásilek odpovědný pracovník dodávací provozovny prodlouží úložní dobu na 15, resp. 30 dnů (podle druhu zásilky). Pokud u zásilky prodloužení úložní doby vyloučil odesílatel nebo není v souladu s podmínkami dané služby, nebude u konkrétní zásilky úložní doba prodloužena. K zásilkám musí být vyhotoveno Oznámení o příchodu zásilky/Potvrzení o převzetí zásilky, ve kterém musí být uveden správný, tj. prodloužený, datum konce úložní doby (je-li to s ohledem na požadavek odesílatele možné).

Oznámení musí být vloženo do domovní schránky adresáta.

 

V případech, kdy je v karanténě pouze např. jeden byt (tzn., že v karanténě není celý dům, ulice apod.), může být u zásilky proveden náhradní pokus o doručení sousedům. Tento postup není možný u zásilek s doplňkovou službou Dodání do vlastních rukou a Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta.

Zásilky adresované adresátům, kteří jsou v karanténě, lze jednorázově bezplatně doslat do lokality, kde není nařízena karanténa. Adresát výjimečně v tomto případě uvede při žádosti o dosílku (e-mail, telefon) nejenom novou adresu, ale také označení „nového“ adresáta, kterému má být zásilka na nové adrese dodána. Provozovna, která žádost přijala, žádost zaeviduje dle p. př. 4414, a to včetně zaevidování nového adresáta. Označení nového adresáta musí být vyznačeno na zásilce (z úpravy zásilky musí být zřejmé, že se jedná o dosílku v důsledku karantény, tj. o bezplatnou dosílku). Tento postup není možný u zásilek s doplňkovou službou Dodání do vlastních rukou a Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta a u zásilek, u kterých to vyloučil odesílatel.

 

V případě uložených balíků, které je možné vyzvednout na identifikační kód pro výdej zásilky, bude balík standardně vydán tomu, kdo sdělí správný identifikační kód spolu se jménem a příjmením adresáta nebo podacím číslem zásilky.

Bude-li v důsledku koronaviru uzavřena určitá lokalita, může adresát balíku, který je možné vyzvednout na identifikační kód pro výdej zásilky, požádat o změnu ukládací pošty mimo uzavřenou lokalitu, kde bude balík vydán po splnění výše uvedených podmínek.

 

Poštovní poukázky, které je možné doručit vložením do domovní schránky, se vloží do domovní schránky.

 

Poštovní poukázky, které není možné doručit vložením do domovní schránky, se uloží u příslušné ukládací pošty bez pokusu o doručení. K poštovní poukázce musí být vyhotovena Výzva k vyzvednutí (tisk. 11-064V), která musí být vložena do domovní schránky adresáta. Vzhledem k tomu, že platnost poštovní poukázky je 25 dní (nezvolil-li odesílatel jinak), nejsou pro její dodání nastaveny žádné další mimořádné postupy.

Změny v evidenci popelnic

 

Od 1. listopadu letošního roku začne platit nová smlouva se společností AVE na svoz komunálního odpadu. Oproti minulosti se platby obce budou odvíjet od skutečně provedeného počtu výsypů našich popelnic. Méně vysypaných popelnic bude znamenat nižší náklady pro obec, a naopak. Z důvodu této změny je potřeba přesně evidovat všechny nádoby na směsný komunální odpad.

Co evidence svezených nádob obnáší?

Z pohledu běžného občana se nic nemění. Zaměstnanec obce pouze nalepí na popelnice čárový kód, kterým bude v databázi přiřazena nádoba ke konkrétní adrese.  Pracovníci firmy AVE, která u nás na obci zajišťuje svoz odpadu, budou při výsypech nádob načítat jejich čárové kódy a k dané popelnici také doplní údaj o její plnosti. Získaná data budou po svozových dnech předána obci.

K čemu je evidence odpadů dobrá?

Díky takto vedené evidenci budeme moci lépe sledovat množství odpadů, které se z naší obce skutečně odváží. Také platby svozové firmě budou lépe odpovídat množství odpadu produkovaného v obci.

Nesvážejme vzduch!

Určitě se mnohým z Vás stalo, že jste měli v popelnici na dně, ale přesto jste si ji nechali vyvézt. Tento způsob však není příliš efektivní a obec de facto platí za výsyp vzduchu. Proto bude skvělé, když ke svozu budete přistavovat pouze popelnice co nejvíce plné. Budete-li mít nádobu plnou např. jen z poloviny, nechte ji vyvézt až další týden, kdy ji budete mít plnou. Zvýšením efektivity svozu můžeme ušetřit nemalé finanční prostředky, kterými Vás můžeme v budoucnu motivovat, například slevou z poplatku za odpady.

Úřední hodiny 12. 2. 2018

Oznamujeme občanům, že dne 12. 2. 2018 v době mezi 15:30 - 18:30 hod. nebude přítomen starosta obce Ing. Petr Nohava.

Kontakty

Obecní úřad Pluhův Žďár

Pluhův Žďár č.p. 66
378 24 Pluhův Žďár
Jižní Čechy, Jindřichohradecko

tel 1: +420 384 382 255
tel 2: +420 380 427 666
mail: obec@obecpluhuvzdar.cz
web: www.obecpluhuvzdar.cz

Starosta uvolněný

   Ing. Petr Nohava,  725 972 632
   starosta@obecpluhuvzdar.cz

Místostarosta

   Ing. Jan Kůrka, 732 176 601
   jendakurka@seznam.cz

 

Pracovní doba

   pondělí až pátek: 7.00 - 15.00